Health

Trainen als Daniel Craig voor No Time to Die: workout, voeding en herstel

(Afbeelding: EON)

Na uitstel op uitstel eindelijk genieten van No Time To Die in de Nederlandse bioscopen. Ook zo benieuwd op welke manier Daniel Craig fit geworden is voor zijn laatste vertoning als James Bond? Personal trainer Simon Waterson vertelt er alles over.

Begin dit jaar deelden we al de ‘full bodyweight workout’ van Daniel Craig, die je zelf ook thuis kunt uitvoeren. En op de website 007 vind je een leuk interview over zijn sportregime. Leuk voor iedereen die altijd al eens heeft willen trainen als James Bond.

Eten en herstellen voor No Time to Die

Maar met alleen keihard trainen krijg je dat fysiek van 007 nog niet. De personal trainer van Daniel Craig, Simon Waterson, vertelt aan Men’s Journal hoe hij de 53-jarige acteur naar een James Bond-waardig fysiek trainde. Er komen twee focuspunten naar voren: voeding en herstel.

Met zijn 53 levensjaren heeft Daniel Craig een andere aanpak van trainen nodig dan bijvoorbeeld een Chris Hemsworth of Michael B. Jordan. De jaartjes gaan tellen.

Gelukkig werken Simon Waterson en Daniel Craig al lang samen, sinds Casino Royale om precies te zijn, en weet de personal trainer precies wat er moet gebeuren om het lichaam van de acteur aan te pakken.

De voeding van Daniel Craig na een workout

Als eerst is er gekeken naar het voedingspatroon van Daniel Craig, vertelt Simon. Een van de belangrijkste dingen na zwaar trainen, is goed eten. Met voldoende eten herstelt je lichaam beter. Een maaltijd met koolhydraten (voor de energie) en eiwitten (de bouwstoffen voor je spieren) was voor Daniel Craig dan ook een must na het trainen voor zijn rol als James Bond.

Na een workout stond er dan ook standaard zo’n maaltijd op het menu, om de spieren zo goed en snel mogelijk te laten herstellen. Lukte een volledige maaltijd niet direct na het trainen (tijdens drukke dagen wellicht), dan dronk hij een plantaardige shake op basis van notenmelk, vegan proteïnepoeder en groente.

Daarnaast stond er een shot verse kurkuma-wortelsap op het menu, een drankje dat werkt als natuurlijke ontstekingsremmer en je immuunsysteem een boost geeft.

8 effectieve drankjes in jouw strijd tegen overgewicht

Daniel Craig’s recovery routine

Na een zware training voor No Time to Die was het verleidelijk om op de bank te ploffen. Maar dat zat er niet in voor Daniel Craig, want ‘s avonds stond er nog een recovery routine op het programma, bestaande uit drie oefeningen. Dit om het lichaamsherstel nog eens extra te versnellen.

  • Pijnlijke borstspieren krijgen verlichting door een lichte weerstandsband uit te rekken en los te laten, zowel op en neer als van links naar rechts;
  • Schouders, nek, rug en benen werden losgemaakt met een foamroller;
  • Het stramme gevoel in de heupen, zijkant van de benen (IT-banden) en bilspieren werd losgemaakt met een percussieve stimulator, beter bekend als een massage gun.

Deze combinatie van training, voeding en genoeg aandacht voor herstel hebben ervoor gezorgd dat Daniel Craig helemaal in vorm was voor zijn laatste keer als James Bond. Voor de ultieme inspiratie kijk je No Time To Die, die nu in de Nederlandse bioscopen draait.

Daniel Craig neemt met emotionele speech afscheid van James Bond

Men’s JournalCinemablend

Reageer op artikel:

Trainen als Daniel Craig voor No Time to Die: workout, voeding en herstel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button